نفساني

نفساني (https://www.nafsany.cc/vb/index.php)
-   عيادة الطب العام والإستشارات الطبيه (https://www.nafsany.cc/vb/forumdisplay.php?f=68)
-   -   هل ممكن ان تدخل حشرة في المخ (https://www.nafsany.cc/vb/showthread.php?t=86042)

احمد عصام 18-04-2013 09:16 PM

هل ممكن ان تدخل حشرة في المخ

بسم الله الرحمن الرحيم
انا الامس دخلت حشرة في عيني بس كنت خارج المنزل فقفلت عيني شوي وبعدين فتحتها وجدت قطع سودا نزلت والحشرة كانت هاموشة فانا خايف انها متكونش ماتت ودخلت الي مخي لاني مرة خايق لاني سمعت ان في ناس توجد حشرات في مخها فهل هذا صحيح ارجو الاجابة لاني موسوس وخايف ومتوهم الاعراض ومتخيل ان في حشرة ولو في اشعة ممكن حد يقولي عليها ..... ياريت ياجماعة انا عانيت من وسواس الموت والمرض

احمد عصام 19-04-2013 08:20 PM

ياريت حدا يرد جزاكم الله خيرا انا كتيييييير خايف

حنين الشمري 19-04-2013 11:07 PM

لا ياخوي كيف تدخل الحشرة لا بل اذهب لصيدلي او طبيب عيون يعطيك قطرة تطهر العين وتخرج منها الشوائب فقط .

مستكفّة 19-04-2013 11:27 PM

حتبقى قلقان و خايف و موسوس الين تعمل أشعة للمخ الأشعة دي اسمها أشعة مقطعية
روح لدكتور مخ و أعصاب يكتبها لك و تأكد ..
مع إني ما أظن انها دخلت لأن لابد حتحس بها اذا دخلت اذا ذرة التراب و رمشة العين لما تدور شوي بالعين نحس بيها
و نجلس نفرك في عيوننا الين نخرجها فكيف بحشرة لو كان في الأذن او في الأنف كان ممكن أشك معاك
انت بتقول شفت قطع منها اصلا الهاموشه كلها على بعضها كم قطعة ..

حصن نفسك قبل الخروج من البيت اقرأ المحصنات و انفث بكفيك و امسح على جسمك كله

ربنا يطمنا عليك

حنين الشمري 20-04-2013 12:36 AM

وردد استودعت الله نفسي وروحي وجسدي الله الذي لا تضيع ودائعه قبل النوم ووقت الصحيان ووقت الخروج والدخول .

مستكفّة 20-04-2013 09:40 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حنين الذكرى" (المشاركة 854090)
وردد استودعت الله نفسي وروحي وجسدي الله الذي لا تضيع ودائعه قبل النوم ووقت الصحيان ووقت الخروج والدخول .

كنت بأقول له سبحان الله هذه فائدة الأخوة من نسى ذكره أخوه
ربي يسعدك

احمد عصام 20-04-2013 02:55 PM

المشكلة اخوتي اني خايف جدا والاشعة غالية جدا في مصر ومش عارف وانا حاسس ان في حاجة بتمشي وكل طبيب يقولي لا يمكن تدخل اعمل ايه انا موسوس جدا جدا ارجوا الافادة سريعا ومصدع جدا

مستكفّة 20-04-2013 03:27 PM

من قبل ماتقول لنا ان الدكاترة قالوا مش معقول انها تدخل وانا كتبت لك نفس الكلام
قلت لك مش معقول لو ان الغبار اللي بيدخل بالعين يوصل للمخ كان انتكسنا كلنا واحنا يوميا بيدخل في عيوننا
مستحيل شي يدخل في العين على طول يوصل للدماغ .. راجع وشوف تجويف العين راح تطمئن

انت مقر و معترف انك موسوس و الوسوسة دي بتخرب على صاحبها حياته
حاول تقنع نفسك انك بخير و ياما بيدخل في عيون البشر بلاوي و ما بيتأثر المخ

ايش رأيك مرة من المرات ماما حطت كلوركس في عيون أختي وهي مولودة كانت معبية قارورة قطرة فاضية شوية كلوركس و لخبطت بين القوارير
و بدل ما تحط لأختي قطرة العين المرطبة استخدمت القارورة اللي فيها الكلوركس والحمدلله ما حصل لها شيء غير بكيت من حرقان العين ساعتها
ودي مادة سائلة مادة خطيرة جدًا سريع انتشارها و تسربها لكن الحمدلله العين دي بالذات أكثر حاسة ربنا حاميها ..

كفاية وسوسة استعيذ من الشيطان الرجيم و وكل ما تجيك الوسوسة ردد آيات قرآنية تنشرح نفسك لها ..

احمد عصام 20-04-2013 07:33 PM

شكرا اختي والله معرف شو اعمل انا عمري 15 سنة ومامعي مال يكفي للاشعة ومرة خايف وعمال احك راسي ومصدع فهل هذا الوهم ام شي خطأ انا خايف جدا جدا :( والله معرف شعمل

احمد عصام 20-04-2013 07:37 PM

والله عمال احك ومره تعبت وهموت من الرعب

احمد عصام 20-04-2013 08:10 PM

ارجوا الرد

هُــــدوءْ 20-04-2013 08:19 PM

لالا مآتخـآف .. لكــن حـآول تزور طبيب عيــون و اوصفله شنو صـار بالضبط

الحشرة لايمكـن ان تدخل للمخ عن طريق العين ..
في اماكنية تدخل عن طريق الاذن بس ....و مش أي حشرة !

مثل ماقتلك زور طبيب عيون
و طمننــآ عليك
ان شاء الله ما تشوف باس

احمد عصام 20-04-2013 10:35 PM

والله ياخي انا الحمد لله بس انا متل ما قولت ابي وامي تعبوا معي كل يوم عند دكتور وهما ماموافقين انا ما في وجع في عيني خالص الوجع كلو عبارة عن حك في راسي وصداع يروح ويجي بس انا والله اكي واي تعبوا معي كل يوم عند دكتور حوالي 10 دكاترة خلال شهرين واسعار الدكاترة في مصر غالية جدا رهيبة جدا وانا عمري 15 سنة حتي الاشعة غالية مرة

طائر الأمل 20-04-2013 11:00 PM

يأخي الكريم أطمئن تماماً هذا غير ممكن بالمرة ..

أقطع حبل الوسواس قبل أن يتطور لما لا يحمد عقباه

احمد عصام 20-04-2013 11:07 PM

ان شاء الله ساحاول

الساعة الآن 06:08 AM